Villkor Ångerrätt - Returer

Villkor Ångerrätt, Retur och Återbetalning

Hos oss på enoen.se handlar du alltid tryggt. Vi följer distansavtalslagen och du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot din vara.

1. Din ångerrätt (14 dagar)

Ångerfristen börjar löpa dagen efter att du mottagit din beställning. Om du har beställt flera varor i en order börjar fristen gälla när du har mottagit den sista varan.

2. Så här utnyttjar du din ångerrätt

Innan ångerfristen har löpt ut måste du meddela oss att du vill ångra ditt köp. Det gör du enklast genom att skicka ett tydligt meddelande till vår kundtjänst via:

E-post: info@enoen.se

Telefon: +46(0)738001835

Du kan även använda Konsumentverkets standardformulär för ångerrätt, som du hittar [länka till formuläret på er sida eller direkt hos Konsumentverket].

Ange ditt namn, ordernummer och vilken/vilka varor du vill returnera i ditt meddelande.

3. Varan du returnerar

Efter att du meddelat oss ska varan skickas tillbaka utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar. Du som kund står för returfrakten och ansvarar för varans skick under transporten tillbaka till oss. Packa därför varan väl.

Varan ska vara i oförändrat skick, det vill säga oanvänd, hel och ren. Du har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktioner. Om varan har hanterats i större utsträckning än nödvändigt har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag som motsvarar varans minskade värde.

Returadress:
Oryantal Import AB
Havsöringsgränd 15
97452 Luleå
4. Återbetalning

När vi har mottagit och godkänt din retur kommer vi att göra en återbetalning inom 14 dagar. Återbetalningen inkluderar hela ordersumman, inklusive den ursprungliga standardfraktkostnaden. Eventuella extra kostnader för expressfrakt återbetalas inte.

Återbetalningen kommer att ske med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om vi inte kommer överens om något annat.

5. Undantag från ångerrätten
Observera att ångerrätten inte gäller för alla typer av varor, exempelvis varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som har fått en tydlig personlig prägel.

Har du frågor? Tveka inte att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!